درب فریم لس -Frameless Door

معرفی درب فریم لس - frameless door

درب، یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمان است؛ چرا که مرز میان فضاهای مختلف و از اولین عناصری است که هنگام عبور از فضایی به فضای دیگر مورد توجه قرار می گیرد. از این رو طراحی ، زیبایی و کارایی درب ها بر کیفیت فضایی بنا تاثیر مستقیم وقابل توجهی دارد.
درب ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ درب فریم لس (frameless door)یکی از انواع مختلف درب ها است که امروزه مورد توجه طراحان و سازندگان ساختمان قرار گرفته است. درب فریم لس به دربهایی گفته می شود که درب با دیوار های اطراف کاملا هم سطح است از این رو به آن درب مخفی نیز می گویند ؛ که این امر به موجب استفاده از چهارچوب توکار و جزئیات خاص، محقق میشود.

درب های فریم لس در طرح ها ، رنگ ها و ابعاد مختلف قابل تولید و عرضه است ولی اکثرا در طرح های مینیمال و ساده طراحی وتولید می شوند که بهتر است با دیوار همرنگ دیده شود.

چارچوب درب فریم لس قبل از نازک کاری تعبیه می شود و بعد از نصب چارچوب نازک کاری انجام میشود که بهترین حالت برای دیوار اطراف درب فریم لس حالت کناف برای جداره های اطراف می باشد. بهتر است کمد فضا هم به صورت فریم لس اجرا تا با درب هماهنگ باشد.

انواع درب فریم لس - frameless door

درب فریم لس به صورت تک لنگه و دولنگه قابل تولید است. چارچوب درب فریم لس معمولا از جنس آلومینوم که به صورت مخفی و خود درب میتواند از جنس شیشه، چوب، فلز و یا متریال دلخواه با توجه به طراحی فضا و سلیقه مخاطبین، طراحی و تولید شود برای لولای درب فریم لس حتما توکار و یا به صورت پیوت باشد و از لولای معمولی را نمیتوان استفاده کرد.

در تصاویر زیر چند نمونه از درب فریم لس تولید شده در گروه صنعتی ساین چوب را مشاهده میکنید. از درب فریم لس در اکثر فضاها مانند ورودی لابی ، اتاق خواب و سرویس بهداشتی همچنین فضاهای مخفی مانند پناهگاه یا اتاق پنهان استفاده کرد! که در این حالت باید از شاسی قفل کننده از راه دور استفاده نمود. ضخامت 6.5 سانتی مناسب این نوع درب ها برای جلوگیری از تاب خوردگی و پیچیدگی می باشد.

برای سفارش فریم لس کلیک کنید.

* نمونه هایی از درب فریم لس تولید شده در گروه صنعتی ساین چوب
* نمونه هایی از درب فریم لس تولید شده در گروه صنعتی ساین چوب

 کاربرد انواع مختلف درب فریم لس - frameless door در ساختمان

 درب فریم لس را میتوان برای درب ورودی لابی، درب واحد، اتاق، سرویس بهداشتی، فضاهای پنهان! و غیره استفاده نمود. این نوع درب ها مناسب فضا های مینیمال و مدرن می باشد که به دلیل دیده نشدن چهارچوب درب و همسطح بودن با جداره های اطراف فضایی مدرن و میمنیمال ایجاد می کند.

 مزایای درب فریم لس (frameless door)

از مزایای درب درب فریم لس به موارد زیر می توان اشاره نمود:


1. دیده نشدن چارچوب و یکدست دیده شدن با دیوارهای اطراف که حتی می توان به عنوان درب مخفی استفاده نمود!
2. درب فریم لس میتواند تا لبه سقف امتداد یابد و در بالا فقط یک درز دیده شود.
3. استفاده از لولا و چارچوب توکار، دستگیره با قفل مگنتی، سبب همسطح شدن درب فریم لس با دیوارهای اطراف شده و دربی میمنیمال و مدرن در نهایت دیده میشود نوعی از این دستگیره ها در بازار وجود دارد که می تواند کاملا بدون صدا قفل شوند و یا از راه دور توسط شاسی قفل شوند.
4. به دلیل استفاده از چارچوب آلومینیومی می تواند ضد آب شود و دوام بالایی دارد.

نمونه درب فریم لس
نمونه درب فریم لس

اجزای تشکیل دهنده درب فریم لس (frameless door)

اجزای تشکیل دهنده درب فریم لس شامل موارد زیر می باشد:

.1 چارچوب : چارچوب درب فریم لس معمولا آلومینیومی است که به دلیل ضد آب بودن دوام بالایی دارد. و برای سرویس بهداشتی ها نیازی به زدن نوار استیل پایین چارچوب نیست.
.2 درب : درب نیز غالباً از ترکیب جنس چوب راش و ورق هانیکام با رویه ام دی اف رنگ شده، پالی وود و یا روکش چوب به ضخامت ،6/5 تاارتفاع تا 4/5 متر و تا عرض تا 120 سانتی متر تولید میگردد. درب با کف زمین یک سانتی متر فاصله دارد.
.3 لولا : برای انتخاب لولا فقط از لولای توکار( مخفی یا D3 )و پیوت می توان استفاده نمود، انتخاب ساین چوب برای قسمت لولاها با توجه به طول عمر، کیفیت و زیبایی، لولای توکار(D3 )یا مخفی، از برند های مختلفی چون HTN ، NHN ، Otlav است به دلیل قابلیت رگالژ لولای توکار و پیوت درزهای اطراف درب یکسان دیده میشوند.
.4 نوار درزگیر : استفاده از نوار درزگیر صدای ضربه زدن درب به چارچوب را به حداقل رسانده و همچنین به عنوان عایق صوت عمل مینماید.
.5 قفل و دستگیره : برای درب فریم لس می توان دستگیره های دو تکه، تک و هوشمند از برندهای خارجی همچون Hefele و یا برند های ایرانی می توان استفاده نمود. تعبیه جای لولا و دستگیره توسط دستگاه CNC درکارخانه انجام می شود. همچنین باید از قفل های مگنتی استفاده شود.
.6 درزگیر پایین درب (گیوتینی) : در صورت درخواست مخاطب در درب های ورودی واحد یا لابی می توان از این درزگیرها برای پوشاندن پایین در ب استفاده نمود.

نصب انواع درب فریم لس (frameless door)

نصب انواع درب فریم لس باید توسط کادر متخصص و با استفاده از ابزارهای مدرن طبق مراحل زیر انجام شود:


1. برای نصب انواع درب فریم لس در ابتدا نا ترازی و ناشاغولی دیوار و ابعاد و اندازه ها به صورت دقیق و فنی بررسی شوند.
2. نصب براکت روی فریم آلومینیوم هر طرف به تعداد 4 عدد(  توجه شود در محل لولا یا در محل مقابل قفلی، پیچ روی فریم بسته نشود)
3. نصب فریم آلومینیوم روی ساب فریم توسط براکت ها
4. همباد کردن فریم با سطح نازک کاری طرفین آن (همباد کردن با بیرونی ترین قسمت)
5. تراز و شاغول کردن در هر سه جهت عمودی و همچنین در جهت افقی
6. محکم کردن پیچ های تنظیم بابت فیکس شدن نهایی فریم( وادارها ی نصب شده داخل دهانه فریم آلومینیوم تا آخرین لحظه بازنشوند)
7. تزریق اسپر ی فوم بین فریم و ساب فریم
8. نصب درب بعد از اتمام نازک کاری
9. رگالژ نهایی و نصب درپوش های لولا
10. لکه گیری در صورت نیاز

به روز ترین نمونه های درب فریم لس
به روز ترین نمونه های درب فریم لس

• عوامل موثر بر قیمت درب فریم لس

بسته به جنس و کیفیت اجزای تشکیل دهنده قیمت درب فریم لس می تواند متفاوت باشد. عوامل موثر بر قیمت درب فریم لس عبارتند از:

1. نوع و جنس ام دی اف
2. جنس چوب یا متریال مصرفی
3. نوع رنگ به عنوان مثال رنگ پلی یورتان گران تر و با کیفیت تر از رنگ های دیگر است
4. طرح خود درب
5. یراق آلات مصرفی
6. سفارش تک یا تعداد
7. ابعاد و اندازه درب

نکته پایانی درب فریم لس

درب فریملس (frameless door) با فضاهای مدرن و مینیمال کاملا هماهنگ است که توجه طراحان و سازندگان را به خود جلب کرده است. نصب چهارچوب قبل از نازک کاری باید انجام شود.این درب ها قابلیت ساخت سفارشی بر اساس ابعاد و اندازه ی دلخواه را دارند. درب فریم لس یکی از پیشنهادهای ساین چوب برای فضاهای داخلی و بیرونی است. گروه صنعتی ساین چوب در خط تولید درب فریم لس از بهترین مواد اولیه و ماشین آلات پیشرفته اتوماتیک، کادر مجرب فنی و مهندسی در تمام مراحل اعم از طراحی، تولید و نصب مطابق با استاندارد های جهانی بهره می برد تا در نهایت محصولی با کیفیت و با دوام و چشم نواز تولید و ارائه کند. تمامی مراحل تولید، حمل و بسته بندی ایمن  درب فریم لس ( کاور با نایلون حباب دار ، فوم و کارتن ) از کارخانه تا واحد و طبقه مورد نظر همچنین نصب توسط افراد متخصص و با تجهیزات روز دنیا توسط خود شرکت ساین چوب انجام میپذیرد. لطفا نظرات خود را در مورد این مقاله برای ما ارسال فرمایید.
No Comments

Post A Comment